Každý z nás někdy chtěl být někdo jiný, ne možná tak jiným člověkem, jako spíše někým s nadpřirozenými schopnostmi. Již od malička jsme si budovali představivost, knihy a komiksy nám v tom mnohdy pomáhali na výbornou. Ještě dnes si vzpomínám jak jsem se jako malý nemohl odtrhnout od knih Harryho Pottera a prakticky vše co jsem dělal bylo s knihou v ruce.
Táta mě a bráchovi vytvořil z dřevěných tyček kouzelnické hůlky a my jsme proti sobě ve své bujné představivosti švihali kouzla. Nic jiného než naší představivost jsme neměli. O to vlastně šlo. Díky ní jsme si mohli vytvořit nespočet světů a dobrodružství. V minulosti jsem často snil o tom, že bych byl součástí něčeho většího než jsem já sám, představoval jsem si hry a skutečnost pěkně pospolu, hry ovlivňované mnou samotným s možností volby založené na vlastních zásadách. Odbočuji.
Chci říci, že v mích šestadvaceti letech se vlastně spousta těch představ a snů z mého dětství plní. Můžou za to mnohem šikovnější lidi než jsem já. Díky Nianticu a jejich Pokemon GO, jsme konečně dostali možnost vžit se do role trenérů Pokemonů a díky společnosti okolo Magussu máme možnost stát se, tedy alespoň těmi virtuálními, kouzelníky. Musím upozornit, že hra nemá žádný základ v Harry Potterovi, jak je někdy mylně udáváno. Hra má svůj vlastní a bohatý obsah, spoustu úprav a hlavně vlastní magické kreatůry nebo také řády, což jsou vlastně různé kouzelnické klany.
Hra má v základě stejný princip jako každá jiná AR (augment reality), pomocí svého mobilu, ať už jedete na Androidu či iOS, se ocitnete v kouzelnické alternaci vašeho města. Na mapě uvidíte pohybující se potvůrky a potvory, ingredience k vytváření lektvarů i jiné hrající kouzelníky a čarodějky, se kterými se budete moci pouštět do duelů. V předběžném přístupu jste si mohli objednat verzi s kouzelnickou hůlkou, zda je bohužel stále problém s jejich výrobou a distribucí, avšak hůlky samotné mají hodně zajímavý koncept, dokonce by měli být modulární a odrážet tak vlastnosti jejich majitelů.. Pokud u této varianty vývojáři zůstanou a hůlky se nakonec dostanou do rukou majitelů, bude to další krůček v posunu her v rozšířené realitě. Hra samotná je již nějakou dobu v Alpha testování, tuším, že právě od poloviny roku 2016. Datum otevřené bety se stále přesouvalo až nakonec dostalo finální podobu a tím je rychle se blížící sedmnáctý únor.
Vše potřebné o této hře můžete nelézt na oficiálním facebooku či jejich webu. Hru rozhodně doporučuji vyzkoušet právě sedmnáctého února a napsat nám do komentářů vaše vlastní postřehy.
Díky za pozornost a hodně štěstí při hraní,
Filip.