Nedávno jsem psal článek o mobilní hře Maguss, tak jsem rozhodl napsat ještě dalších pár věcí a dostat hru do většího povědomí, alespoň mezi mé známé a čtenáře webu. Již v předchozí recenzi jsem zmínil různé guildy a třídy kouzelníků, není tudíž nic lepšího než si vše popořadě rozebrat.
Čtyři kruhy…
V minulých dobách bylo nespočet řádů, větších či menších, ať už byli řády sebe víc silné, čas k nim byl nelítostný. Proto se zbývající řády povznesli nad svou pýchu a sjednotili se do čtyř stabilních řádů z nichž každý má svou vlastní ideologii, ale cíl mají všichni na vlas stejný. Povznést kouzelníky na vrchol.
Order of Enthrallment
Tento řád je podle některých předurčený k velkým věcem. Na oplátku od svých stoupenců požaduje naprostou oddanost cíli, maximální soustředění a využití kouzelnického potenciálu na plno. Jen tak totiž mohou dosáhnout nadřazenosti nad všemi ostatními. Jsi i Ty předurčen k velkým věcem? Pak je tento řád právě pro Tebe.
Highmoon Brotherhood
Moc se neukazovat. Přijmout stíny a temné uličky za své. Tiše vyčkávat v pozadí a intrikovat. Být u všech důležitých událostí našeho světa a nebýt viděn. To vše a ještě více je ideologií temného bratrstva. Jen počkat na tu pravou chvíli a zaútočit. Máš odhad a trpělivost? Pak je bratrstvo to pravé rozhodnutí.
Fellowship of Wizardry
Je pro Tebe sesílání kouzel prioritní? Máš rád tradice, souznění se svou hůlkou a nadání bránit svou pravdu? Rád zachováš řád a uchováš v paměti všechny důležité rituály a magická umění pro příští generace? Pokud jsi zastánce starověkého umění čar a kouzel, a ostatní druhy používání čarodějnictví Ti přijdou jako nečisté rouhání, je tohle společenstvo ochotno postavit se za Tebe.
Circle of the Guiled
Jsi vždy o krok před všemi Tvými přáteli? Přijde Ti, že jako jediný vidíš opravdu věci čistě a jasně? Je Tvá mysl otevřená a máš cenné nápady jenž mohou pomoci společnosti všeho druhu? Tak se neváhej zapojit do největšího kruhu myslitelů, který v tomto kouzelnickém světě existuje.
Třídy…
Stejně jako počet klanů je i počet kouzelnických tříd. Každá třída má své pro i proti, záleží tedy na umění samotného čaroděje nebo na tom, jakou cestou se rozhodne vydat?
Warden
Jako první na řadu si vezmu Wardena, česky by se mu dalo říkat strážce, je to takový tank mezi kouzelníky. Má nejlepší obranu, spoustu životů a umí se vyhnout vrženým kouzlům. S těmito atributy jsou úzce spojeny i kouzla typická pro tuto třídu, která jsou vytvořena pro posílení všech zmíněných kladů.
Jedním z takových kouzel je například Absorb, čili absorbování a to hned až padesáti bodů obdrženého poškození za jedno kolo. Druhým pomocným kouzlem je Spirit Sense, což je vlastně léčivé kouzlo, jehož síla je značně ovlivněna počtem kouzel vyslaných protivníkem. Nechybí tu ani kouzlo posilující obranu (Dominate) nebo zvýšení síly kouzel (Fire Trap).
Třešničkou na dortu je pak kouzlo Prismatic Burst, které by se dalo přirovnat k bumerangu a to doslova. Protože čím víc vám protivník uškodí, tím víc vy uškodíte protivníkovi. Tedy, nečiň druhým to, co nechceš aby oni činili Tobě.
Na druhou stranu Warden nemá sám o sobě tak účinná kouzla, má nejméně koncentrace (concentration), nejslabší posílení kouzel (Empower) i kritické posílení kouzel (Critical empower).
Paladin
Tato třída má za úkol pouhé dva úkoly, udeřit tvrdě a pak ještě tvrději. Ze všech tříd má nejvyšší posílení kouzel (Empower) i kritické posílení kouzel (Critical empower).
Prvním kouzlem typickým pro toto “povolání” je Magic Missile, díky tomuto kouzlu výrazně snížíte protivníkův čas na seslání jeho vlastních kouzel či obranných zaklínadel. Což Paladinovi rozhodně přináší určitou strategickou výhodu oproti jiným kouzelníkům. Druhým kouzlem, které pomáhá Paladinovi rozdávat drsné údery je Dark Force a jak už název napovídá jedná se o temnější kouzlo (také jste překvapení, že zrovna Paladin, který je jinde zobrazován jako bojovník světla, používá při boji kouzla temné strany síly?). Toto kouzlo instantně zasáhne protivníka a nelze se mu za žádnou cenu vyhnout. Třetím kouzlem v arsenálu Paladina je Astral Force, které zvedne o sto procent sílu kouzel, jakmile Paladinovi klesne maximální počet životů pod pětadvacet procent. Čtvrté charakteristické kouzlo pro Paladiny v Magussu je Demon Sting. Čím častěji v souboji toto kouzlo použijete, tím smrtelnějším se kouzlo stává.
I když je Paladin drsný hráč, má ze všech tříd nejmenší obranu (Defense) a počet maximálních životů (low Max HP).
Rogue
Neumí udeřit tak tvrdě jako Paladinové, ale za to jsou jejich útoky precisní a důmyslně naplánované. Rogue je zaměřený hlavně na koncentraci (Concentration), která je u této třídy nejvyšší a stejně tak šance na kritický zásah (Critical chance).
Prvním specifickým kouzlem je Spirit Daggers, instantně poškodí protivníka a uštědří bonusové poškození za každé čarodějnictví (Sorcery) použité v protivníkově tahu. Dalším kouzlem je Reveal, tedy odhalení a to doslova. Všechny použitá kouzla se pro vás na dva tahy stanou viditelnými a vy na ně tak budete schopni včas zareagovat. Třetí kouzlo se jmenuje Alter Reality a dalo by se tak nějak říci, že se jedná o zlodějské kouzlo. I když místo zlaťáků nepříteli ukradnete základní hodnotu koncentrace, ta se následně připočítá ke schopnosti uhýbání. To znamená, že i když bude mít nepřítel velkou koncentraci, Rogue bude mít stále vyšší šanci na to se vyhnout vrženému útočnému kouzlu.
Posledním kouzlem je Insight, které umožní zaútočit jako první po dobu pěti kol.
Rogue má nespočet úhybných manévrů, ale za to má menší sílu kouzel (Empower), i když stále vyšší než Warden.
Druid
Tady přichází na řadu řád kouzelnických atributů neboť Druid, jakožto zastánce klasického kouzelnického umění, má od každé kouzelnické třídy něco k plusu.
Prvním kouzlem jenž je pro Druida typické je obranné a trochu podobné tomu, které používá Warden. Safe Space dokáže po dobu dvou kol odrazit jakékoliv postihující kouzlo. Následujícím kouzlem je Chaos, oslabí protivníka tím, že vynuluje všechny protivníkovi bonusy získané z oblečeného vybavení. Tím se nepřítel stává náchylnějším na útočná kouzla. Chant je třetím Druidovým kouzlem a dává mu šanci jedné ku třem, že vykouzlí dvakrát stejné kouzlo. Předposledním kouzlem je Silence, útočné kouzlo, které na konci kola způsobí poškození znásobené počtem použitých kouzel nepřítele. Druid má ještě jedno eso v rukávu, Grace, redukuje přehřívání organismu čaroděje všech Druidových kouzel na jeden bod po dobu tří tahů.
Asi by jste čekali, že má Druid nějakou nevýhodu, ale zklamu vás, Druid jako jediný nemá žádný výrazný komplex.
Slova závěrem…
Ať už si vyberete jakékoliv povolání, třídu nebo řád, ať už budete vybírat rozumem či srdcem, věřím že se do své role vžijete naplno. Každá ze čtyř tříd má své klady a zápory (tedy až na Druida, že ano), ale originální a schopné čaroděje z nich uděláte právě vy, vaše osobnost a rozhodnutí bude tvarovat jádro vašeho kouzelnického alter ega.
Pokud se o hře chcete dozvědět více tak se koukněte na toto video, ze kterého jsem čerpal informace a nebo právě na oficiální fórum hry Maguss. Těším se na vzájemná setkání ať už tváří v tvář v kouzelnickém souboji nebo bok po boku proti kouzelným tvorům.
Hra vychází již 17. února v otevřené betě!
Filip